Dag 2 - Min familj

Först så har vi då mamma, världens finaste mamma! Hon är 39 år och en riktig kämpare för att hon har gått ner ca 46 kg så nu är hon lika smal som då hon traffade min pappa ungefär. Mamma bryr sig om alla och finns alltid till.
Hon jobbar på "shop intim" en  butik där dom säljer märkesunderkläder. Där har hon fått gå en bröst-utbildning för att kunna sälja bh:ar till alla och vet vad var och en behöver för slags bh efter behov.

Sen så har vi pappa, en av mina bästa kompisar, världens bästa pappa.
Jag och pappa har exakt samma humor så jag älskar att se film med han för att han skrattar åt samma saker.
Pappa är 48 år och är biff, med andra ord i toppform! Det är kul att ha föräldrar som inte är för gamla för att orka hitta på saker.
Han jobbar som virkesmätare, världens slappaste jobb. Det kommer en timmerlastbil, han tar prov på virket och stoppar det i en påse, sedan skriver han ett par siffror på påsen och stoppar det i en kyl. Efter det väntar han typ 3 timmar på nästa bil.

Min lillasyster Lina är 14 (om typ 2 veckor) och går 7:an, jag och Lina har väldigt svårt för varandra med vi kämpar på. Min syster har ett fotografiskt minne vilket gör att hon är fantastisk på pussel, hon pusslar ihop först bitarna i sitt huvud och sen på golvet.

Min storasyster Susanna är snart 21 år och jobbar för tillfället på Frasses, men hon vill ta sig in på sjuksköterskautbildningen. Jag och Susanna gick oftast ihop när vi var små och idag är vi både systrar och vänner. Susanna bor även på klubbgärdet i en lägenhet och är tillsammans med en kille som heter Magnus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0