Dag 8 - min tro

Kan man se på mig att jag är kristen?
Att jag tror på Gud?
Kan man se att jag skiljer mig från alla andra för att jag tror på en evighet?

Jag är uppvuxen i en kristen familj vilket har lett mig in på det spåret. Jag är uppvuxen med kyrkan och kristna kompisar.
Jag tog steget: Jag tog steget till en evighet och att leva i en tro med Gud under min konfirmation i 8an, då jag sa att jag tror och älskar och tror på Gud och vill leva i en evighet.
Mitt liv i tron: Mitt liv är precis som andras. Jag gillar pojkar, fester, går i en vanlig skola, äter och dricker vad jag vill.
Att vara kristen innebär inte att man inte får en massa saker, det innebär att man får saker. Jag gillar pojkar, jag har en pojkvän som inte är kristen och jag älskar han och han älskar mig ändå, jag sköter mitt och han sköter sitt. Jag fullkomligt älskar att gå på fester, träffa människor, dansa och ha kul. MEN jag dricker inte alkohol, inte för att jag är kristen utan för att jag väljer det själv, varför ska man vara full och ha jättekul en hel kväll men inte komma ihåg något istället för att skapa minnen man kan ha kvar hela livet?
Jag går i en vanlig skola med vanliga människor och jag är precis som alla andra, en vanlig. Men jag vårdar mitt språl och svär inte, först och främst för att jag tycker att det låter så himla otrevligt och för att jag är lat och inte ids blanda in onödiga ord.
Varför jag tror: Den vanligaste frågan jag får är varför jag tror, det är också en väldigt svår fråga att svara på. Ungefär lika svårt som "varför älskar du dina föräldrar", jo för dom är dina föräldrar.
*Jag tror därför att världen är allt för intilligent och välgjord för att det inte ska finnas något/någon som är ännu bättre som skapat allt.
* Jag tror inte på big bang teorin som lyder kortfattat "först fanns ingenting och sen så krockade ingenting med ingenting och det blev en stor explosion av ingenting som blev hela jorden" helt ologiskt.
* Om solen hade legat typ 0,0000054587459 cm närmare jorden eller något så hade inte människan kunnat leva. Alltså spricker big bang teorin där också eftersom det är så exakt alltihop.
* Det finns ingen forskare i världen som säger att Jesus inte har funnits.
* Det finns bevis på att Jesus delade ett helt hav, gick på vattnet, helade en lam man, fick en blind man  att se, att han blev korsfäst och uppstod och att han var Guds son.
* Om det finns bevis på att Jesus finns, att han dog för oss och att han var Guds son, måste det också finnas en Gud.


Nog med bevis och annat (trots att jag skulle kunna göra en låååååååååååååång lista), varför tror jag sjäv?
Jo för att jag vill leva i en evighet med den Gud som älskade JUST mig så mycket att han lät sin enda son lida och dö för mig, för att jag ska få komma till himlen och leva i evighet.

Ställ gärna frågor! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0