Dag 9 - Bästa resan

Jag har rest ganska mycket i mitt liv, inte bara utomlands utan även i Sverige.
Jag har varit i bla.

Bulgarien



Detta var min första utomlandresa någonsin och det var år 2008, det var en fantastisk upplevelse att få se allt nytt och snacka engelska i 2 veckor.

Frankrike
Tyvärr hade jag ingen bild från min frankrikeresa men jag kan tala om att den var helt fantastisk och faktiskt den roligaste resan jag vart på, jag skaffade så otroligt många minnen och nya kompisar och det var så kul att få se allt man tidigare bara sett på bild i verkligheten. Ex, mona-lisa, louvren, champs elysee, eifeltornet osv.

Danmark
Det var mormor och hennes man som bjöd med hela släkten till Danmark under sommaren för att mormors man, Åke fyllde 60 år. Det var häftigt att se att trots Danmark är vårt grannland så är det så olikt Sverige inte bara till natur utan även till kultur.


Israel
Detta var den mest lärorika resan kan man säga, fantastisk på alla sätt och vis.
Det var så spännande att få fara till platserna man läst om i bibeln och få känna Jesus närvaro på ett helt annat sätt.
Detta var ingen sol och bad resa utan mer en typ av studieresa och jag ska defenitivt resa sit igen!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0