Osäkerhet..

Jag är så stark som vågar vara svag, jag är så  stark som vågar vara ledsen och osäker ibland.

Dagen har varit rätt dyster och natten till idag var fylld av ångest. Jag har mist ett av mina sommarjobb pågrund av ren dumhet, oförsiktighet och ouppmärksamhet. 6000 kr bortkastade kan man säga, böhvde dom pengarna om jag ska kunna resa och hitta på sånt som jag planerat.

VG+, finns det något värre? Usch VG som VG men det är trots allt inte bättre än MVG.. Fick VG+ i Engelska A som slutbetyg vilket är jättebra, något som inte är jättebra är att jag inte kunde komplettera upp det.
Jag fick även veta at jag har två till VGn som väntar på mig, inte heller där MVG.

En till grej som jag egentligen inte planerat att skkriva är att det just nu var en spindel i mitt ansikte till råga på allt.
Håller på att jobba bort min spindelfobi men nu har jag fått nog, det här inlägget får mig att tänka så mycket.

Till slutet så är jag så osäker idag, jag tvivlar så mycket, tvivlar på skolan på annat, på mitt kommande körkort, jag ställer för höga krav på mig själv, jag tvivlar på mig själv.
Bekräftelse är något jag älskar, att få höra att jag duger som jag är trots att jag redan vet det. Att få höra att jag är vacker, smart, rolig, fantastisk. Jag älskar att folk älskar mig.
Jag älskar att få höra klingande ord, därför blir jag så otroligt besviken på mig själv ibland om jag gjort fel, men det är inte det värsta,  det kan jag komma över. Men att andra är besvikna på mig det klarar jag inte av, jag får ångest och försöker lösa allt.

Jag tror att jag är instängd i mina murar som jag byggt upp själv, en barriär som föreställer ett drömliv med pengar, make, hus, barn och en volvo.
Jag tänker att jag kommer gå ut med bra betyg, att jag kommer kunna vara alla till lags hela tiden, det kan jag inte.
Jag är inte perfekt i mina ögon, tur att jag är det i andras. Jag vill bara kunna vara 10 år och oskyldig, fri från ansvar och negativa känslor. Jag vill krypa upp i mamma och pappas famn och stanna där till jag är redo att kliva ner.

Snart står jag på egna ben, redan imorrn skulle jag tro, jag må vara bitter idag och ikväll men har inga planer på det imorrn.

Vi hörs, ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Fia

Man får vara osäker ibland. Annars vet man inte när man är säker:)

Och det är lätt att alltid vilja vara alla till lags, det vet jag själv. För jag är likadan. Men jag har insett att hur mycket man än vill vara det så går det inte. Du kan göra dit bästa, men det är det enda. Du kan alltid försöka, funkar det inte så har du iallafall försökt. :)

Och då måste även dom andra personerna försöka. Det är ingen idé att lägga energi på personer som inte bryr sig. Energitjuvar kan dra åt skogen! Så, ger dom tillbaka vet du iallafall att det är värt det!

2011-05-18 @ 20:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0